Tuesday, 26 April 2011

Bila Soulmate dapat gaji ^.^

 Hari ni soulmate mak cik dapat gaji...sekaligus mak cik yang beria-ia macam mak cik lak dapat gaji,hehehhe tapi bulan ni memg nak kene bajet2 sket blanje, almaklum laa, khamis ni nak balik kampung kat Terengganu. Nak tak nak dalam wallet soulmate mak cik tu paling kurang nak kene ade 5 6 ratus kalo nak balik kampung..takkan nak beli cikedis chewi pon nak mintak ngn tok dia..hiiii malu leee,

Pas pade balik kampung lak, mak cik nak poi langkawi ngn kakak-kakak mak cik..soulmate mak cik tu dah muncung dah, katenye mane buleh nak apply cuti banyak kali..dah mak cik dah rancang nak bercuti ni dari awal tahun lagi, tup tap bila dah dekat nak pegi bercuti dia nak balik kampung pulak, sbb kalo ikut rancangan asal minggu ni mak mertua mak cik yang nak datang, bukan kami nak balik kampung..tu yang jadi kucar kacir skit ..tak menjadi la plan mak cik..mak cik kate la soulmate mak cik balik kampung ambik la cuti sehari je sebab ahad dah memang cuti Hari Pekerja..ntohhh lee nye nak ambik cuti sampai 4 hari bagai...
Ni pon mak cik tgh dup pusing jadi ke tak jadi la mak cik nak g langkawi ngn kakak-kakak mak cik, kalo dia tak pegi, bio mak cik ngn chewi aje pegi..kan kan kan?

Urm..sempena ngn gaji soulmate mak cik ni jugak, mak cik pon chebok laa nak kene kumpul bil-bil bulan lepas..segala la, dari bil letrik, bil air, bil streamyx, bil astro + sewa umah + bayar kete kelisa + kete ala-ala mugen tu pulak..Total smua dah seribu lima ratus lapan puluh lapan ringgit shj.. -.- tak masuk pampers dan susu chewi lagi..aiseyyyy, nampak gaya bulan ni tak leh la mak cik nak songlap sket nak buat shopping..

Tapi mak cik syukur atas rezeki yang Yang Maha Esa bagi kat mak cik dan keluarga, dalam usia mak cik yang boleh dikira masih mude la walaupun dah berstatus mak cik..Mak cik dapat kesenangan dari usaha titik peluh soulmate makcik tu..hihihi, ingatkan hasil titik peluh mak cik kan.>-<.. tapi mak cik pon berpeluh jugak tau buat keje umah, cuma beza nye peluh mak cik tak bau macyam..peluh soulmate mak cik..___ ermm mak cik tak penah rase..hihihih

membebel2 aje mak cik ni....sampai mulut pon rase teringin nak makan kuih yang soulmate mak cik beli time balik keje tadi aje..jom, kite minum petang sama-sama...chewi ngn soulmate mak cik dup buat pertandingan berdengur kat bilik nun..ader cam mak cik nak rehatkan diri mak cik sambil santai-santai minum petang, tengok tv..waaaaa alangkah best setiap saat begini..hihihihihi


agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

Post a Comment

ahli mesyuarat tingkap mengumpat

 
Blogger design by suckmylolly.com