Tuesday, 31 May 2011

Amboiiii..naik belang nampak !!!


haaa..bila papa tak de, ni lah dia jadinya..kalo papa ade baik pulak perangai...duk je depan tv layan citer Kum Kum..tapi tengok aje papa kunci pagar rumah nk klua pegi keje..haaa..mula la naik belang...

mak cik ni pulak macam guru vokal nak mengajar vokal kat murid af  lak..menjerit-jerit..kekadang dah macam histeria..tapi si chewi buat muka donoooo aje..sape yang tak geram..

nak simpan kerusi

last skali bila mak cik dah penat  melalak lalak test vokal, ngan piching ntah ke mana...mak cik ugut kate papa dah nak balik..dengan muka takut cepat2 tolak kerusi ke dapur..hihi, menjadi trick mak cik malam nih

agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

Mak cik agak ketinggalan Poli dah tak de sijil ek?

memang  kalau dah dasar housewife tu housewife jugak laaa.sungguh ketinggalan kalo bab-bab isu semasa...ish leh ke kate camtu...kang sensitive pulak housewife lain.. sori sori akak-akak dan adik-adik housewife..bukan ape..mak cik ni haahhh sungguh ketinggalan, tu la..time siaran berita elok je duk melangut tengok channel Korea..padan muka..!! pang skali untuk diri sendiri...

mak cik ni graduan poli..nak ke tak..nak jugak tau ape-ape pasal poli..boleh pulak mak cik tak tau poli sekarang dah tak de Sijil..sedangkan lagu poli mak cik masih ingat lagi..kalo lalu je depan Polimas tu..dan-dan je "politeknik adalah warisannnn kitaaa..membimbing tenaga bidang teknikal..bla bla blaa..



haishhh semangat pulak rase nak blaja balik..hihi..Tapi kalo ambik dip stahun je..nnt tak jadi fulltime housewife le pulak..ok tak jadi halftime housewife???

Bila last batch sijil kat poli ek??? kalo camtu kalau budak2 SPM yang dapat result cukup makan tu tak leh dah la nak ambik sijil kat poli...alahaiii sayangnyaa..Dengar kate jugak poli dah nak naiktaraf sama ngan universiti kan..ader sape2 tau leh gitau mak cik tak..

Soulmate mak cik pon budak poli, tapi jangan harap dia nak tau lebih lanjut tentang poli, lagu poli pon dia tak ingat..(walhal dia yang gitau poli tak de sijil) hiihii..
agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

Monday, 30 May 2011

1001 rahsia di sebalik Al Quran

actually ni mak cik ambik dari blog lama mak cik..nak export ke blog ni tak menjadi sebab mak cik dah delete blog tu dulu, pastu hari tu makcik godek-godek favorites..pastu mak cik tekan feeds..jumpa balik segala isi perut blog lama tu..tapi cuba nak export tak jadik..ade sesape pandai buat tak?? bagi tuto sket kat mak cik :)...
..opsss..dh lari tajuk..

1001 rahsia di sebalik Al Quran

AL-FATIHAH


Baca 14 kali sebelum tidur - Suami dan anak-anak akan mengingati kita selalu
Baca 41 kali tiup dalam air dan minum serta buat air mandian - Melepaskan rasa sakit dalaman
Baca 7 kali dan usap di kepala setiap pagi dan sekali sebelum tidur
Baca 3 kali tiup dalam segelas air- minum dan baca sambil mengusap kawasan yang rasa sakit.
Baca 7 kali dan sapu ke atas kepala bayi yang suka menangis pada malam hari atau pada bila-bila masa
Baca 3 atau 7 kali, gunakan ibu jari dan tekan di langit-langit, (Mulut) kemudian sapu kepada tempat yang sakit.Luka berdarah, sengat lebah, jari terkepit di pintu

SUKA DIINGATKAN: BACALAH DALAM KEADAAN KHUSYUK, TAWAKAL KEPADA ALLAH DAN NIATLAH DENGAN JUJUR, INSYA-ALLAH IANYA MERUPAKAN PENAWAR YANG TERBAIK KEPADA SEMUA.


YA-RAHMAN, YA-RAHIM, YA ALLAH

Buatlah sebanyak 3 kali Jumaat berturut-turut: Baca berulang-ulang kali sepanjang kita duduk lepas sembahyang Asar sehinggalah masuknya waktu Maghrib. Masuk sahaja waktu Maghrib, sebutlah Allahuakhbar, dan teruslah angkat tangan dan berdoa kepada Allah yang MAHA berkuasa dengan apa yang dihajati.(Percepatkan jodoh, memanjangkan jodoh, dikurniakan cahaya mata, sembuhkan penyakit, elakkan dari malapetaka, diampunkan dosa dan sebaginya).


AWET MUDA (dalaman dan luaran)

Zikir Baca Ya Badiyah -1 kali, Ya Nur - 1 kali, Ya Hadi - 1 kali, Ya Allah – 3 kali. Baca dan tiup di tapak tangan dan sapu ke raut muka kita pada setiap hari. Ayat Al-Waqiah (ayat 35,36,37,38) Baca setiap hari selepas sembahyang Subuh tiup dalam air dan minum.- Rawatan untuk awet muda luar dan dalaman
 
 
 
selamat beramalll
 
 


agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

Kencing Manis pada kanak-kanak

Penah dengar tak kanak-kanak kena kencing manis?.. skali dengar macam pelik jugak kan.Selalu kita dengar makcik-makcik dan pakcik-pakcik yang dah usia 40an aje kan..Paling-paling pon besa dengar penyakit ni kat orang dewasa jaa..Jangan tak caya..kanak-kanak pon berisiko besar untuk kena penyakit kencing manis atau bahasa perubatan di sebut Diabetis..

Bagi ibu bapa,, anda perlu ambil berat tentang kesihatan anak..tapi kesihatan diri sendiri pon kena jaga jugak..pantau segala pemakanan anak-anak..Sebab mak cik tengok sekarang ni terlalu banyak makanan segera di jual di sekolah dan di luar sekolah...Terpikir jugak..zaman mak cik kecik-kecik dulu pon banyak jugak jual makanan ringan tapi tak de dengar pulak ader yang terkena penyakit ..mungkin juga sebab aktiviti mase mak cik kecik-kecik dulu tak macam aktiviti budak zaman sekarang..Budak sekarang balik sekolah aje tak de dah yang main galah panjang, main kejar-kejar polis entry cam dulu-dulu..sebaliknya main kejar-kejar..lumba-lumba kereta kat TV..duk terlenggok ngadap ps2,ps3,gamebox dan macam-macam lagi permainan yang tak menyihatkan..tu bg yang berkemampuan,,tapi bagi yang tak berkemampuan jangan duk kata depa ni tak main game..sekarang ni mak cik tengok..habis ja waktu skolah penuh cybercafe diserbu deq budak-budak...kalu ikut, kan ke tak boleh budak bawah umur masuk cc? mak cik pon tak paham..

malas nk melalut-lalut..nanti korang malas pulak nk baca...klik sini  kalau nak tau tentang Kencing Manis pada kanak-kanak...info yang sangat penting bagi mereka yang sedang membesarkan anak-anak..hi





agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

Saturday, 28 May 2011

Tebbeeyy aaa'kkkk

tebey aa'kkk tu kate org pantai timur..dengan kate lain tabiat..

Sebelum masuk tidow tetiba pulak rase nak meng update ..memandangkan chewi pon masih terlompat-lompat mendengar lagu kat tv tu haa...asal dgr muzik ja mula la terlompat-lompat .. agaknya nak jadi penari kebudayaan macam usop wilca kaa..tapi tak la sampai nak berwilcaaa..


tapi sebolehnya mak cik tak mau la anak mak cik jadi anak seni...

Berbalik pada title tadi..mak cik nk cerita pasal tabiat bila nak tido..ye la kan..macam-macam ragam orang buat bila nak tido..konon nak suruh ralikkk laa..ader yang cium bantal busyukkk..ader yang simpul kain..ader yang isap jari..pendek kate macam-macam ragam..tabiat ni ader jugak terbawa-bawa sampai ke besar..masuk u pon masik nak usung bantal busyuk ke diq oii ! lagi naya kalo sampai berlaki bini masih ade bantal busyuk..malu kat laki/bini mak nonnn!!! Adakala sampai menyusahkan pon ader kan..
Chewi mak cik pon tak terkecuali..tapi nasib la tabiat dia tu tak menjurus ke arah yang bau macyam atau isap jari sampai meleleh-leleh air liur..
~ muka senyum sebab ini adalah aksi lakonan semula ~

tabiat chewi mak cik, mesti ader napkin atas dada sebelum dia nak tidow..punye la nak kate berdisiplin sampai kain tu nak kene lipat elok-elok 4 segi..tak mau senget2..nanti meraung macam rimau sarkas pulak kalo tak di kasi lipat betol-betol...kuantiti kain pulak tak lengkap kalo tak 2 atau 3 helai..tamak ikut gen sape laaa.. pastu bila dah ader kain tu mulut dia mula berbunyi..konon ulit diri sendiri..nak harap mak cik nak ulit..memang tak laa,.mak cik asal letak kepala atas bantal aje..terus mimpikan lelaki-lelaki kacak..hahah melampau !..mane nak letak soulmate....Tabiat chewi mak cik nih kalo kire lansung tak menyusahkan mak cik la kan, sekaligus tak memalukan bila nak pegi mana-mana.

anak kawan mak cik lagi superb...nak tido wajib ader bantal ulat busyuk dia..kalo tak, memang dia tak kan tido..yang mak cik tau tu sebabnya hari tu kawan mak cik ni ader la anta anak dia kat umah mak cik nak suh main ngan chewi..pastu muka dia dah penat sangat..mak cik suh tido..dia baring-baring pastu bangun balik..mata dah lali tahap layan lagu jiwang dah..tapi baring..bangkit balik..memang kesian..last2 mak cik call mak dia suh mai ambik..skali mak dia kata dia lupa nak bagi bantak busyuk..alahaiiii..cianyee...
~ syapiq yang tak leh lena kalo tak de bantal busyukkk ~
- curik gambar dalam fb kawan mak cik -

Satu tabiat lagi gentel kain selimut..dah la selimut tu tak kasik di basuh..kalo basuh ajer selimut tu ..mesti tak lena nak tido..ish ishhh..kalo cam tu berkurun laaa tak di basuhnya kain selimut tu..leh bayang tak macam mana baunyer...hahhahaha

Anak sepupu mak cik pon ader tabiat lain macam jugakk..kalau nak tido ajer, mesti nak kene pegang jari orang lain...nasib la sapa tido sebelah dia.. dan adik ipar mak cik pulak suka gentel rambut orang bila nak tidooo

haishhhhhhh

chewi dah ngamuk nak ajak tido..agaknya dah penat jadi artis kebudayaan tadi..

kalau korang ader tabiat nak di kongsi...silakan lahhh...mak cik nak tau jugakk..

* mak cik tak de tabiat..asal letak aje kepala...krohhhhhhh





agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

Friday, 27 May 2011

camne korang ekspresi kan marah korang ?

sempena dengan mak cik tengah bengang a.k.a marah ngn chewi mak cik nih, mak cik nak tanye korang camne korang ekspresi marah korang...??? leh kongsi tak ?

mak cik memang geram sguh..cu tengok






sebelum ni mak cik penah pegi rumah orang ..pastu tengok lukisan tak berjudul kat dinding rumah..getus hati mak cik..ehh, mak dia tak larang ke anak conteng dinding,,eeee hodoh mate memandang..

Ituuu   duluuuuuu  sebelum ade anakkkk

Tapi bila dah jadi kat mak cik sendiri...pandai pulak mak cik pk..ooo patut laa..anak-anak ni kreatif rupanya..padahal dalam hati memang membara panasss.. tapi cara mak cik tunjuk kan marah mak cik selalunya mak cik ketipkan ibu jari ngn jari telunjuk kaki mak cik..memang tu la cara mak cik tunjukkan marah mak cik bagi mengelakkan terjadinya kes dera..kang tak pasal2 jiran mak cik call Talian Nur..huhuhu... mak cik dah kongsi ekspresi marah mak cik..korang camne?

* buat2 paham la yer cara mak cik ekspresi kat atas tuu..




agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

Thursday, 26 May 2011

Duk ngadap tv tak p manaaa dahhh !

Kanak-kanak sekarang ke dulu ker kalo dan ngadap citer katun memang tak bergerak ke mana la jawabnyaa.. macam zaman mak cik kecik-kecik dulu yang mak cik paling ingat antara katun-katun yang femesss seperti

            DORAEMON

*yang ni mak cik siap ingat lagu dia 'ang ang ang' tu..

USOP SONTORIAN


KELUANG MAN




dan tak ketinggalan jugak kesukaan budak-budak lelaki mase tu

ULTRAMAN


haa yang ni anak buah mak cik si Irfan minat ..siap boleh tiru aksi otromen bergocos lagi !
SURIA PERKASA HITAM


tiap kali tiba waktu siaran ajer, menang mak bapak tak payah risau nak melilau cari anak masing-masing sebab conpem-conpem dah akan berada depan tv..Tapi kalo mak bapak tak mau bagi tengok tv pandai pulak menjawab.." alah rugi la, kan kite bayar lesen tv..kalo tak tengok rugi laa..baik tak yah beli tv " sebenarnya itu lahh jawapan mak cik tiap kali kene marah sebab suka sangat tgk tv..hihi ingat lagi tak mase tu kalo rumah sape ader tv, memang kene bayar lesen..pastu lesen tuh siap buh dalam frame dan gantung kat dinding lagi..hahahaha

lesen tv...setahun 24 hengget

Dan sekarang fenomena kartun tak sampai ke titik nokhtahnya...zaman dulu mak cik yang giler kartun sampai lepas kawen (sblm ade anak) rela langgan channel kartun kat siaran berbayar yang mahal giler tu.. Sekarang chewi mak cik pulakkkk menggila tengok kartun, celik mata ajer

UPIN & IPIN
haaa UPIN & IPIN

sampaikan semua barang nak ader gambar upin dan ipin...dah la tu DVD upin ipin berkeping-keping..dup ulang yang tu ajerrr, sampai kan dialog watak-watak dalam crita tu pon dia boleh hafal..

dan fenomena terbaru pulak
BOBOI BOY

yg tak tahan tu..chewi siap ngaku watak katun si Yaya tu dia..hahahaha

syabas buat anak melayu yang buat animasi keluaran Malaysia...dulu kita main cedok katun luar dan alih suara, tapi sekarang Malaysia kita dah maju...

tengok sampai tidow..kalau off jaa dan dan jer dia sedar...mak cik sampai nak termuntah tengok benda sama.

* gambar-gambar yang berkaitan dengan mak cik tu mak cik Goggle je..

agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

ALHAMDULILLAH...

syukur-syukur-syukur ALHAMDULILLAH...
biarlah rahsiaaaaaaaaaa


agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

Wednesday, 25 May 2011

buleh stare ni pun Alhamdulillah..

Dup lepak malam-malam cenggini sambil curik-curik makan mamee chewi.. tangan pulak dup ralik tekan folder-folder dalam laptop nih haa...skali terjumpa la gambar rumah yang mak cik duk ni, gambar mase ader tv ngn rak aje..pastu uprgade sket ader kerusi pastu step demi step sampai laaa saat ini, Alhamdulillah syukur sebab tak macam housewife lain..majoriti si isteri yang mintak perabot itu ini ngan suami..Tapi mak cik berbeza..seingat mak cik satu je perabot yang mak cik mintak ngn soulmate mak cik..Kabinet kat dapur,,tu pon yang 2 ratus jer..yang lain mak cik tak yah mintak sebab soulmate mak cik yang beli tanpa perlu meminta-minta....

Teringat mase kecik dulu, mak cik duk kawasan perumahan..kalo hari ni ader jiran belah kanan beli perabot..tengok laaa,,,selang 2 3 hari, lori perabot sama akan sampai kat depan rumah jiran belah kiri pulak..Nasib la mak cik tak terlekat badi dengki cenggitu..sebab ma mak cik dulu tak macam tu..beli ikut kemampuan..Tapi sebenarnya soulmate mak cik yang terkena badi tu..hahahhaha..sebab tu rumah mak cik hari nih dah complete semua bende..Alhamdulillah sesuai la dengan rezeki yang kami perolehi...

mak cik kawen bulan 4 2007, pindah masuk rumah ni bulan 6 tahun 2007..bulan 8 beli mesin basuh ngan peti ais..2 bulan sebelum basuh kain pun by hand, tiap kali basuh baju ngan seluar keje soulmate, bagai nak tercabut tangan..nak perah tu pulak sampai merah menelas-nelassss lee tangan mak cik.tapi mak cik tak le komplen kat soulmate..konon isteri mithali..uwekkk.makanan beku pulak simpan dalam gabus putih pastu letak ais ketul...ye lahh nak menumpang peti ais sedara mara, memang kami dup sini tak de sedara mara lansung..nak tumpang jiran-jiran, kiri kanan rumah tak de orang duduk lagi mase tu, kalo ader pon tak de nye mak cik nak menompang..

awal-awal kawen beli tv cikai yang 2 ratus..letak pulak atas lantai jer...pastu ader rezeki lebih beli laa rak tv yang murah-murah...

gambar ni diambil 30102007
bunga ngn pasu buluh beli kat Padang Besar..soulmate yang teringin nk hias rumahhh..

19122007
soulmate teringin nak hometheare..beli skali ngan almari tv, bakul tu pulak bakul hantaran kawen dulu..hihi

31122007
2008

2010

Mak cik tabik springgggg ngan soulmate mak cik..sebab kalo dan dia nak sesuatu dia akan keje sekuat mungkin untuk dapatkan ape yang dia nak..

2011..
chewi nak jadi model

p/s : Jangan pulak korang kate mak cik nak menunjuk rumah mak cik, tapi mak cik sekadar nak berkongsi pengalaman..susah senang berada di tempat orang tanpa sedara-mara..berdiri atas kaki sendiri.

agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

Monday, 23 May 2011

FACEBLOG

tadi makcik blogwalking kat blog member-member mak cik pastu tertarik dengan satu logo..mula-mula mak cik tak tau ape pon pasal logo tu...pastu bila klik ajer..keluar satu page tu lebih kurang macam facebook tapi ia adalah face blog...


TUJUAN FACEBLOG DIWUJUD IALAH ATAS DASAR UNTUK MENGUMPUL DAN MEMBINA SATU KOMUNITI BLOGGER KHUSUSNYA DI SELURUH MALAYSIA DAN DUNIA AMNYA. MARILAH KITA BERSATU DAN BERKERJASAMA DALAM MEMBANTU RAKAN-RAKAN BLOGGER KITA DI SELURUH MALAYSIA. SEPERTIFACEBOOK, KAMI JUGA MEMPUNYAI TUJUAN YANG SAMA IAITU MENJALINKAN HUBUNGAN YANG LEBIH ERAT ANTARA PARA BLOGGER DI SELURUH MALAYSIA SELARAS DENGAN TEMA YANG KAMI GUNAKAN IAITU SEAKAN-AKAN TEMAFACEBOOK. SERTAILAH KAMI DAN BERSAMA KITA MEMERIAHKAN DUNIA BLOG MALAYSIA.

jom ramai-ramai memeriahkan Faceblog..!!!



agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

Time kaseh 'kura-kura' sbb tulun mak cik ^o^

Si kura-kura nih  memg memudahkan kerja mak cik sekarang, bukan aper..mak cik tak yah dah nak vacum umah hari2 sebab debu dah makin kurang dah selepas mak cik guna 'kura-kura hijau ' nih..alhamdulillah...jimat tenaga 4 kerat mak cik nih, kalo tak pagi2 memang tempat utama yang nampak habuk adalah atas kabinet tv..dan kat situ jugak la chewi mak cik selalu lepak menepek dagu sambil nonton tv..kalo tak vacum memang sajee nak suh anak sakit la.. lagi satu sebab kene vacum kerana tiap kali soulmate mak cik balik keje memang tempat utama dia perati adalah atas kabinet tv..kalo berdebu tu maknanya dia tau la mak cik tak vacum rumah ..

Bila dah ader si kura-kura nih, mak cik dapat la culas-culas..tak vacum rumah..ye lah..dah debu tak de buat ape nak vacum..selalu pon vacum sebab debu aje lahh..tocey tocey tocey si kura-kura ogawa

OGAWA REVITALISOR


 Ape yang mak cik tau kura-kura nih dapat sedu habuk2 kecil yang berterbangan, pastu kat dalam tu kiter leh titik pewangi...bila on jer memang bau la, air kat dalam tu leh tukar 3 hari sekali..kalo rajin tukar ajer hari-hari..biasa kalau habuk banyak memang air tu akan berubah warna..bukan la air jadi merah, biru, hijau pulak!! mak cik maksudkan air tu akan jadi keruh la sket ..yang lawak nya..kakak mak cik beli jugak bende alah nih pastu bila sampai umah dia , dia letak soflan..dan-dan je air jadi keruh..hahaha

Amat sesuai kalau di letak di rumah, nak-nak kalo ader anak-anak..tak ler terseksa hidung anak-anak menyedut debu yang berterbangan tiap-tiap hari..at least kiter sebagai parents ni ader langkah berjaga-jaga untuk kesihatan anak-anak...harga Revitalisor nih RM169..tapi salesman tu kate sekarang offer dapat harga RM69.00..Tapi mak cik rase 69 tu memang dah harga asal ponnn..tektik berniaga la katakannnnn..kalo tak caye tengok la 4 5 bulan lagi mesti tektik sama masih digunakan lagi..huhuhu

agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

Sunday, 22 May 2011

oksigen oksigen oksigennnnn

 selalu kalo mak cik selsema memang susah nak lena...setengah orang kalau hidung tersumbat boleh aje bernafas kot mulut, tapi mak cik nih memang tak pandai nak nafas kot mulut..nak tak nak memang tak tido la jawabnya...


Sekarang masalah tu dah dapat di atasi dengan Breathe Right  time kasih banyak laahhh buat pereka bnde alah nih..at least dapat la mak cik tido lena..

Bagi sesapa yang ader masalah berdengkur jugak memang elok sangat laaa pakai bende alah nih..
dengkur ni terjadi disebabkan dari rangkaian getaran semasa bernafas. Sesetengah ubat-ubatan serta alkohol boleh meningkatkan kadar relaksasi otot yang berlaku semasa tidur. Sebahagian otot-otot pada lelangit, lidah, leher, dan farinks(pharynx) mengendur, maka salur pernafasan menjadi lebih sempit. Ini mengarah ke saluran nafas yang lebih kecil dan getaran rangkaian yang lebih besar. Sesetengah ubatan yang diambil dalam tidur, mungkin juga boleh memburukkan dengkuran.aicehhh..fakta tu..sebenarnya mak cik goggle je fakta tu..mak cik ni bukan student medic nak tau semua tu..ambik nursing pon sekerat jalan ajeee dluu..

Breathe Right membuka laluan hidung supaya senang bernafas..

Jadi sape yang ader masalah dengkur tu...cepat serbu farmasi berdekatan...hihih..

p/s : mak cik tak de masalah dengkur tau !!! guna bende alah ni sebab hidung tersumbat akibat selsema ajer... hihihi






agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

Saturday, 21 May 2011

emas 24k kat muka ?

ye ... tak caye ker...mak cik pakai emas 24k kat muka...tak cukup kat tangan kaki ngn leher, mak cik siap pakai kat muka lagi...bukan mak cik pakai susuk tau...Harammmmmmm...betolll..mak cik pakai kat muko...KAYOOOO sguh mak cik kan...

mak cik google

sbenarnya mak cik tengok sepupu mak cik pakai Syahirah Iffah ni, kebetulan pencuci muka Simplyct mak cik pon dah abis bekalannya...dan tambahan pulak tiap kali nak beli mesti nak kene pikir bajet 4 5 kali..maklumlah produk tu mahal...mak cik ni hanyalah surirumah..nak kena kesian jugak kat soulmate mak cik dup keje siang malam, alih-alih mak cik perabih duit pulak...@_@.. Tapi soulmate mak cik penah offer kat mak cik suh pakai SKII...mak cik tak mauuuuu...baik mak cik beli bende lain pade perabis sampai 5 6 ratus semata-mata nak beli bnde alah tu sedangkan yang murah pon ader yang lebih baik..kan ?!

so, petang tadi sambil nak beli pampers chewi, mak cik singgah la kat Guardian kat tepi JitraMall..sekali promoter nyah tu pegi sapa mak cik
" akak nak cari ape ek ? " sambil manja-manja tanya mak cik
(dalam hati mak cik -'eh-eh..dia lagi tua dari aku !')
" nak cari pencuci muka..mane yang ok?kalo syahirah ni ok tak?"
" smua brand ok kak..tapi yang ni elok kak cuba laa dlu.."
dipendekkan cerita, mak cik ambik yang satu set pastu ambik toner..malas mak cik nak melayan nyah tu lame-lame...kang tetiba mak cik ter jeles sebab dia dup usha soulmate mak cik..hihihihi


satu set dalam kotak tu ader pencuci muka, set penggelupasan dan krim siang..plus toner..

 tak sabar nak tengok muka makcik lepas 7 hari..kite tengok same-same makin anjal tak kulit mak cik.. agak-agak kalo tekan tu toing toing toing..macam spring...ngeh ngeh.. ^_^

agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

LANGKAWI

2 post yang lepas mak cik ade janji nak masukkan gambar-gambar mak cik kat langkawi...ni baru berkesempatan nak mengedit-edit gambar maklumlah tamu terakhir baru je bertolak balik pagi tadi.. lepas tetamu balik mak cik pon membz kan diri mengemas rumah...

Berbalik pada tajuk post...Sabtu lepas mak cik pegi Langkawi dengan kakak-kakak mak cik..memg best giler..satu je tak best. Soulmate mak cik tak ikut sama sebab minggu kami pegi langkawi tu soulmate mak cik standby keje, so telan air liur aje lah dia..eheh

Projek Langkawi ni mak cik ngan kakak-kakak dah rancang dari awal tahun lagi..mulanya mak cik dah suruh soulmate mak cik booking Kondo Istana,  kebetulan kawan dia ader yang keje kat situ...

Goggle - mak cik penah duk sini..selesa sangat..dan memang berbaloi


lepas tu cik su pulak shebok nk cari yang bajet dan murah-murah...kebetulan pulak abang ipar mak cik ade sorang kenalan kat sane, dia kate dia ader homestay kat sebelah umah dia aje..abang ipar mak cik ni terus la booking memandangkan homestay tu kawan dia punyer, lagipulak murah giler, satu malam 60hengget jer..dia siap kata la homestay tu dekat pantai...nk ke bandar tak jauh sangat..Kami pon ape lagi, terima aje lah memandangkan nak murah..

mak aihhhh bila dah sampai rupanya indah khabar dari rupa..kat atas tu mak cik ambik dari luar jer, kalo dalam mak cik malas nk cerita...huhuhuh..kate tuan homestay tu dekat  je ngn Pekan Kuah..ambik kauuuu, 30minit baru sampai..jenuh kami nak ke bandar cari makan..sampai rumah perut dah lapar balik dah...tapi tak pe lah..nak kate ape kan, dah nak yang murah sangat..cian pulak tengok muka abang ipar mak cik, macam serba salah pulak..ye lah abang ipar mak cik pon bukan nya tau kawan dia menabur janji manis... kami tak salahkan Pak Long yeee..hihihih

Kami mula jalan-jalan pagi ahad...

mak cik ngan chewi di pagi hari.

masa ni kami ingat nak naik Cable Car..skali rakyat jelata pulak kate nak breakfast dlu baru nak naik..so kami pon pegi la kat kedai makan kat depan Oriental Village ni...


lepas je makan Cik Su nak pegi bayar, budak kedai tu pon cakap. " kalu kak nok naik cable car, kak mari pukul 5 laaa..kalu maso nih tiket 30riya sorey, kalu pukol limo harga 15 jah "... kebetulan budak pelayan tu budak Gua Musang kelantan.. Kami pon tak pikir panjang laa...terus belah mencari destinasi lain sementara nak tunggu pukul 5..Bukan nak kate berkira..tapi rancang perbelanjaan...heheheh


mak cik bersama Cik Su dan Cik Long bergambar kat Telaga Harbour Park Marina

Cik Su buat aksi control ayu...krooiiirrrhhh tui..huhu


singgah kat Beras Terbakar di Padang Mat Sirat...



Lepas tu kami gerak pulak ke Makam Mahsuri
mase kat pintu masuk tu mak cik jumpa ngan  balak  abang ensyem nih...memang tertarik kau memang Daboom laaaaa

hihihihihi...tertarik kannnn

nape chewi muncung tu???..
iklan ubat gigi di tingkap..ngeh..

Lepas tu kami p ronda Pantai Chenang, ..pastu patah balik semula ke Oriental Village nak naik Cable Car
suka sangat sampai terpejam mata


Ahli rombongan che kiah...credit kat abang boroi yang tulun ambik gambar...hiihi
pak long tengah usha awek kat pantai chenang..

o/way nak turun, yang tengah tu bukak mate time nak bergambar aje

cik long yang penakottt !!!

mak cik melaram !!!

chewi bodek Cik Long ..Irshad pulak terpinga-pinga...


Hari Isnin, hari terakhir kat Langkawi...pagi tu sempat singah kat Telaga Tujuh...Rasenye mase mak cik kecik dulu mak cik penah ke situ, air nye panas...skarang lansung tak panas...pastu berlumut-lumut aje..nak sentuh pon rase geli aje, memandang kan tak sentuh air, so mak cik bergambar aje la kat situ

mak cik bersama kakak mak cik yang tersayang a.k.a Cik Long

alahaiiii...Cik Su buat aksi tergoda menggoda kat sini pulakkk.Pok Su Wa jadi tiang pulop...

Bila dah anta kereta, beli tiket feri, dan sementara nk tunggu feri kul 4 petang, kami ke Dataran Helang...
mak cik sempat buat aksi menggoda kat taman..hahahaha..
ni kes tengok sorang minah gediks tengah posing depan orang ramai ambik gambar pose nye ya ampumnmnm...semut tengok pon leh muntah..pastu kami buat2 tiru aksi ni..ader lagi yang pose lebih tapi mak cik malu nak letak kat sini..hahhah

ni sebenarnya mak cik bengang ke Cik Su..mak cik punya la lame berdiri cam tiang kat situ tapi tak ambik jugak gambar mak cik...rupanya Cik Su tak tekan punat elok2...last2 Cik Long tulun ambik kan memandangkan tengok muka mak cik dah bengang tahap gaban..hehehe, tapi mak cik tak marah pon kat Cik su

chewi ngn irfan dan irsyad...
3 ni pon dah macam jaga 100 orang...isk isk...penat

tu saje la gambar mak cik nak kongsi ngan korang..kalau nak tengok banyak tengok la dalam FB mak cik...:P

agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

 
Blogger design by suckmylolly.com