Wednesday, 25 May 2011

buleh stare ni pun Alhamdulillah..

Dup lepak malam-malam cenggini sambil curik-curik makan mamee chewi.. tangan pulak dup ralik tekan folder-folder dalam laptop nih haa...skali terjumpa la gambar rumah yang mak cik duk ni, gambar mase ader tv ngn rak aje..pastu uprgade sket ader kerusi pastu step demi step sampai laaa saat ini, Alhamdulillah syukur sebab tak macam housewife lain..majoriti si isteri yang mintak perabot itu ini ngan suami..Tapi mak cik berbeza..seingat mak cik satu je perabot yang mak cik mintak ngn soulmate mak cik..Kabinet kat dapur,,tu pon yang 2 ratus jer..yang lain mak cik tak yah mintak sebab soulmate mak cik yang beli tanpa perlu meminta-minta....

Teringat mase kecik dulu, mak cik duk kawasan perumahan..kalo hari ni ader jiran belah kanan beli perabot..tengok laaa,,,selang 2 3 hari, lori perabot sama akan sampai kat depan rumah jiran belah kiri pulak..Nasib la mak cik tak terlekat badi dengki cenggitu..sebab ma mak cik dulu tak macam tu..beli ikut kemampuan..Tapi sebenarnya soulmate mak cik yang terkena badi tu..hahahhaha..sebab tu rumah mak cik hari nih dah complete semua bende..Alhamdulillah sesuai la dengan rezeki yang kami perolehi...

mak cik kawen bulan 4 2007, pindah masuk rumah ni bulan 6 tahun 2007..bulan 8 beli mesin basuh ngan peti ais..2 bulan sebelum basuh kain pun by hand, tiap kali basuh baju ngan seluar keje soulmate, bagai nak tercabut tangan..nak perah tu pulak sampai merah menelas-nelassss lee tangan mak cik.tapi mak cik tak le komplen kat soulmate..konon isteri mithali..uwekkk.makanan beku pulak simpan dalam gabus putih pastu letak ais ketul...ye lahh nak menumpang peti ais sedara mara, memang kami dup sini tak de sedara mara lansung..nak tumpang jiran-jiran, kiri kanan rumah tak de orang duduk lagi mase tu, kalo ader pon tak de nye mak cik nak menompang..

awal-awal kawen beli tv cikai yang 2 ratus..letak pulak atas lantai jer...pastu ader rezeki lebih beli laa rak tv yang murah-murah...

gambar ni diambil 30102007
bunga ngn pasu buluh beli kat Padang Besar..soulmate yang teringin nk hias rumahhh..

19122007
soulmate teringin nak hometheare..beli skali ngan almari tv, bakul tu pulak bakul hantaran kawen dulu..hihi

31122007
2008

2010

Mak cik tabik springgggg ngan soulmate mak cik..sebab kalo dan dia nak sesuatu dia akan keje sekuat mungkin untuk dapatkan ape yang dia nak..

2011..
chewi nak jadi model

p/s : Jangan pulak korang kate mak cik nak menunjuk rumah mak cik, tapi mak cik sekadar nak berkongsi pengalaman..susah senang berada di tempat orang tanpa sedara-mara..berdiri atas kaki sendiri.

agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

Post a Comment

ahli mesyuarat tingkap mengumpat

 
Blogger design by suckmylolly.com