Wednesday, 11 May 2011

Tak kan hari-hari nak membebel!!!

Haduihhh...rasenye dalam ramai-ramai kawan mak cik yang sebaya, mak cik la yang lekas tua kot, mana tak nya.. berperang emosi ajeeee...geram dengan chewi mak cik nih...slalu je bikin panas, ader saje benda yang dibuat bikin mak cik HOT...Tapi apekan daya mak cik bersabar aje la, dah namenye budak..budak tu pulak anak mak cik sendiri, kalo anak orang lain dah lama mak cik campak  mak cik timang-timang :P..huhuhu... dalam pade degil tu terlebih rajin pulak ke dapur... Pantang tengok mak cik dup kat dapur, dia mula la shebok nak membantu a.k.a menyusahkan a.k.a melambatkan kerojee...


Tapi ma mak cik slalu pesan kalau anak buat kerja yang kita slalu buat tu jangan pulak di marah atau dilarang, nanti besar seksok jadi malas pulak sebab dia penah nak tolong kita tak bagi...Boleh di terima pakai ayat ma mak cik tu..sebab mak cik dari dulu sampai sekarang rajin..^_^



ni lagi satu nak berperang emosi, dan berperang mulut...maklumlah mak cik selaku Menteri Kewangan ni kene la buat bajet tiap-tiap bulan walaupun mak cik ni abis-abis bajet dah nak belanja tapi tup-tup soulmate mak cik selalu ajer membeli barang yang bukan-bukan walaupun tahu keadaan kewangan kritikal..huhu, semalam nampak bawak balik barang komputer, kalau di bebel-bebel nanti dia pulak menjawab " abang keje, duit abang..ikut abang laaa" tapi time tabung ayam dah kering kontang tgu mase nak terburai perut pandai pulak nak buat muka sedih makan nasi lauk ikan kering..mak cik ok jer, makan nasi dengan budu pon tambah berselera mak cik, silap haribulan naik timbangan...

Nape bil bulan ni sampai awal sangat, mak cik rase baru je mak cik bayr bil 2 minggu lepas..huhuhu..bajet untuk bulan ni

TNB       - RM 158.80 (ni chewi punya pasai...celik mata je, Boboi Boy, Upin Ipin..)
SADA    - RM 10.90 (chewi slalu main air, soulmate basuh kete)
TM         - RM 96.05 (ni bah. mak cik nih,..hehhe)
ASTRO   - RM 106 (tax sampai 6hengget!!! melampauu)
CBK        - RM 270
KCC       - RM 780
RUMAH - RM 250
TOTAL   = RM 1671.75

tu belom pampers lagi..susu lagi...makan lagi...

kan best kalo mak cik ada pokok cenggini...nak guna je petik..nak je petik...hehehhe...

Dunia sekarang perlukan duit....


agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

Post a Comment

ahli mesyuarat tingkap mengumpat

 
Blogger design by suckmylolly.com