Monday, 23 May 2011

Time kaseh 'kura-kura' sbb tulun mak cik ^o^

Si kura-kura nih  memg memudahkan kerja mak cik sekarang, bukan aper..mak cik tak yah dah nak vacum umah hari2 sebab debu dah makin kurang dah selepas mak cik guna 'kura-kura hijau ' nih..alhamdulillah...jimat tenaga 4 kerat mak cik nih, kalo tak pagi2 memang tempat utama yang nampak habuk adalah atas kabinet tv..dan kat situ jugak la chewi mak cik selalu lepak menepek dagu sambil nonton tv..kalo tak vacum memang sajee nak suh anak sakit la.. lagi satu sebab kene vacum kerana tiap kali soulmate mak cik balik keje memang tempat utama dia perati adalah atas kabinet tv..kalo berdebu tu maknanya dia tau la mak cik tak vacum rumah ..

Bila dah ader si kura-kura nih, mak cik dapat la culas-culas..tak vacum rumah..ye lah..dah debu tak de buat ape nak vacum..selalu pon vacum sebab debu aje lahh..tocey tocey tocey si kura-kura ogawa

OGAWA REVITALISOR


 Ape yang mak cik tau kura-kura nih dapat sedu habuk2 kecil yang berterbangan, pastu kat dalam tu kiter leh titik pewangi...bila on jer memang bau la, air kat dalam tu leh tukar 3 hari sekali..kalo rajin tukar ajer hari-hari..biasa kalau habuk banyak memang air tu akan berubah warna..bukan la air jadi merah, biru, hijau pulak!! mak cik maksudkan air tu akan jadi keruh la sket ..yang lawak nya..kakak mak cik beli jugak bende alah nih pastu bila sampai umah dia , dia letak soflan..dan-dan je air jadi keruh..hahaha

Amat sesuai kalau di letak di rumah, nak-nak kalo ader anak-anak..tak ler terseksa hidung anak-anak menyedut debu yang berterbangan tiap-tiap hari..at least kiter sebagai parents ni ader langkah berjaga-jaga untuk kesihatan anak-anak...harga Revitalisor nih RM169..tapi salesman tu kate sekarang offer dapat harga RM69.00..Tapi mak cik rase 69 tu memang dah harga asal ponnn..tektik berniaga la katakannnnn..kalo tak caye tengok la 4 5 bulan lagi mesti tektik sama masih digunakan lagi..huhuhu

agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

Post a Comment

ahli mesyuarat tingkap mengumpat

 
Blogger design by suckmylolly.com