Saturday, 10 September 2011

Bila Lepas Raya

Tadi ingat nak jemur kain..sekali hujan lebat pulak...huu ayat tak bleh blahhh tak de kaitan ngan tajuk post lansung... SILA ABAIKAN AYAT DI ATAS..

Bercerita selepas raya...korang dapat banyak duit raya tak???, semestinya bagi yang belum kawen dan tak kerje tetap lagi tu amatlah best menadah tangan sambil bersalam raya kan..makcik dulu pon macam tu gak..bila raya je seronokkkkk.,dapat kumpul duit raya, tapi bila dah kawen ni walaupun tak keje, terpaksa la jugak menghulur duit raya...caittt ayat tak ikhlas...(ihklas tak bleh gitau orang..bila dah gitau kita ikhlas..tu sebenarnya dah hilang ihklas...paham x paham x..^_^)

Bila lepas raya jer, budak2 bertepuk tangan keriangan..ye lahh dapat kumpul duit raya... bagi yang tak hingattt dunia mase beli baju raya, lepas raya telan maggi jer la jawabnya...makcik tak tergolong ek..makcik amatlah bersederhana dalam bershoppim...hik3..

Tahun nih chewi makcik pon seronok mengumpul duit raya..yang tak tahan tu, tiap kali pegi beraya umah orang...bila makcik, soulmate dan rombongan raya bersalam-salam nak balik si chewi buleh kate .. " mama, jangan balik lagi, mintak duit raya dulu.." bikin muka makcik malu2 kucin...tuan rumah yang tak sedia angpow raya pon pura-pura kelam kabut buat2 terlupa nak bagi..
.chewi chewi...buat mama malu ajeeeee...

Bila dah abis raya, makcik pulak yang seronok duk mengira duit raya yang chewi collect..teringat zaman tecik-tecik dulu...Habis satu perumahan makcik pegi beraya..nak kumpul duit raya pastu bertanding ngan sepupu yang duk sebelah rumah..tengok sape yang paling banyak..Yang paling tak boleh blahhh tu ade sorang jiran..punya la bakhil...bagi 20sen jerrr...Raye tahun selepas tu memang tak pegi dah la umah dia..haha jahat kannnn...ye lah mind budak2..bila raya jer memang akan ingat duit raya ..



 chewi kat Tabung Haji...menyimpan duit raya yang berjaya di kumpul..
Kurang lebih ader dalam 5 ratus jugakkk... tu pon rumah adik beradik sedara mara jeee
zaman makcik dulu nak dapat beratus2 memang tak lahhhh...ronda satu taman pon baru dapat seratus tu pon kalau dapatttt...

menyimpan untuk mase depan anak...
Kalau tak simpan awal2 kang tersimpan dalam wallet mak bapak pulak..









agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

Post a Comment

ahli mesyuarat tingkap mengumpat

 
Blogger design by suckmylolly.com