Tuesday, 29 November 2011

makcik blagak kaya !

penah terdengar sipi-sipi kat telinga makcik nehhh orang duk kate..'blagak kaya', tak tau la ayat tu di tuju kat makcik atau pon rakan yang lain...tapi kekadang tu terasa jugak.. tapi dah makcik ni jenis tak ambik kisah sangat, masuk kanan kluar kiri la, selagi bende tu tak dtuju khas kepada makcik, memang makcik buat tak tau jer. *_*..hidup mesti enjoyyyyyy ye idak?

Entry kali ni bukan la makcik nak masukkan suami sendiri ke dalam bakul dan angkat sendiri...tapi hakikat sebenar, soulmate seorang yang amat rajin bekerja..buleh di katakan memang workaholic, dan suka minum ho ho holick...hhehehee...dan setimpal dengan usaha dia bekerja, apa yang di nak memang dia akan usahakan sampai dia dapat ape yang dia nak...Sebagai contoh, kalau dia nak sesuatu...dia akan ulang ke kedai tersebut sampai berkali-kali sampaiiii laa dia dapat beli..Tapi bila dah beli..guna skejap jer, pastu pandang sebelah mata .haaa itu perangai -ve..anak2 jangan tiru ye..

Lagi satu suka sangat ikut trend semasa..bukan trend yang k-pop smua tu, kalau ikut trend tu kire dah buang tebiat la laki makcik...Contoh, kalau musim orang pakai kamera canggih, dia pon sibuk la mencari..musim orang main helikopter control..dia pon kalut laa jugakkkk, mood datang ikut musim, sampai bilik belakang tu dah jadi stor

Kereta pon same...toksah la korang duk kate makcik berlagak macam orang kaya...makcik nak buat camna, dah kete tu yang soulmate bagi makcik naik, walaupun soulmate hanya naik kete tecik pegi keje, makcik terpaksalah gunakan kesenangan yang soulmate bagi..kang kalau tolak rezeki tak baik pulakkkkk...
Lepas ni jangan la duk kate makcik ni berlagak kaya ke apa, makcik tak mintak duit korang nak beli beras nak buat makan, jadi toksah la duk dengki ngan makcik..korang tau ke dalam beg makcik ade brape hengget...naik kete besar pon ntah ader singgit dalam beg pon korang tak tau kan... hehhe..

Moral of this story : Jaga diri sendiri lebih elok dari nak tulun jaga diri orang lain...Nak seribu daya tak hendak seribu dalih...Mulut bau l******g jangan duk syok2 hembus kat orang..

kang kalau bawak kete chewi..lagi lebih pulak korang mengata...




agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

Post a Comment

ahli mesyuarat tingkap mengumpat

 
Blogger design by suckmylolly.com