Wednesday, 28 December 2011

DAH NAMENYE BUDAK

hihihihih rase nak terkentut pon ade  bila asyik duk gelak aje..hik3... wooooo, kentut?  tak sopan ke? ishhh mane ade..semua orang kentut kan..ape nak malu..cuma kalo bagi yang tengah kapel2 tu memang agak malu la nak kentut  terutama si pompuan...alaaa kalau kentut depan pakwe dah tak nampak cun arr... abis tu kalau agak2 nak kentut tu takkan nak tahan sampai biru muka..hahahaha, wowowow

Ini entry bukan nak cerita pasal kentut..tapi nak cerita kaletah anak makcik  si chewi...hadoiii llaaa, rase nak gelak pulakkk..hahahha..

Sepanjang usia dia 3 tahun lebih ni, malam semalam la kali pertama makcik ngan soulmate bawak dia nasik motor ronda Pekan Jitra..kalau sekali sekala balik kampung, sekadar ronda kot dalam kampung ajer, tu pon amat jarang sebab kalau di kampung  banyak  habiskan mase untuk berulang alik ke rumah opah dan rumah tok..

Dengar-dengar jugak ade la sekali sekala pengasuh dia bawak naik motor mase nak pegi ambik anak sekolah, tapi dekat ajer, tak la sampai berkilo2 meternye..heheheh. Semalam insuran ngan roadtax yang dah dekat stahun exp tu soulmate dah renew..tu yang sonokkk sangat naik motor..lagipun dulu chewi kecik..susah nak bawak naik motor sebab bukan motor yang ade raga/bakul tu, tapi skuter...sekarang bila dia besar dia buleh la berdiri kat depan tu...

Malam semalam mase soulmate nak keluar bg kerja kat anak-anak buah dia, makcik ngan chewi pon ikut la sama...Bila sampai opis, tetiba duk dalam bilik opis tu ade pulak iklan pasal helmet kat tv...haishhh macam menusuk kalbu hati dan sanubari jer, soulmate pon segera la ajak pegi beli helmet kat chewi...Sampai je kat kedai..cam biasa la, grab la satu helmet berwarna kuning..sambil tersengeh2 si chewi memakainya..lepas tu kami pegi makan kat tepat kami biasa duk makan..turun je motor tu chewi tak kasik tanggal helmet...dia kata kalau buang helmet nanti orang tak tau la farah beli helmet baru -_- hooo agak2 tiru perangai sape la yg suka menunjuk tu..yg pasti bukan makcik..hik3, Bila dah balik, nak bawk helmet masuk dalam rumah pulakkkkk...Itu kire ok lagi..Mase nak tido malam, elok kita nak pejam mata, taetiba "mama, ambik helmet jap, nak letak kat kepala, nanti takut orang curi" haiyoooooooooo....Dan hari ni jugak sehari suntuk ke mana-mana dalam rumah pakai helmet...
Untuk Keselamatan Diri....hahahahhahahah chewi ...chewi...nye ciwi sguh ke helmet tu..




wooo pakai helmet sampai mata naik juling hidung kembang
hihihihih..uduh nyee

gambar curi

untuk menjamin keselamatan takut di timpa anak patung



*tadi kene tahan ngan JPJ ..nasib buat banyak cakap, tak jadi kene saman tapi kne amaran aje..kalau tak melayang la beratus-ratus bulan ni
agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

Post a Comment

ahli mesyuarat tingkap mengumpat

 
Blogger design by suckmylolly.com