Monday, 16 April 2012

Skim Rumah Pertama

haa..bunyi macam biasa dengar kan Skim Rumah Pertama-ku... ho ho hooooo..tapi sebenarnya kami tak apply pon skim.tak tau la ape kelebihan skim ni kan..tapi rasanya bank senang nak approve loan kot kalau apply skim nih..memang yang pasti soulmate tak lepas nak apply skim ni sebab kriteria kelayakan yang ke 4 tak lepas...damn !!! memang sgt rugi la kan sbb skim ni boleh lanjutkan tempoh bayaran sampai 40 tahun..gayanye dah bercucu cicit rumah tak abis bayr lagi..hahahha..

Tapi alhamdulillah tanpa skim ni kami dah capai hasrat kami suami isteri untuk target boleh beli rumah sendiri sebelum umur 30 tahun...walaupun hanya soulmate makcik yang hanya bersusah payah membanting tulang turun naik bank nak apply loan nk beli rumah..at least makcik selaku bini mithali  support dari belakang..hehehe, sebab tu target makcik jugak bila abis belajar makcik nak cari keje nak tulun ringankan beban soulmate untuk tampung kos sara hidup kami sekeluarga..

Sekarang bank dah approve loan dan sign aggrement..sebelum nak duduk kami ingat nak buat renovation tambah dapur dan garaj depan dulu..bila siap semua baru kami nak duduk rumah tu..syukur syukur syukur...

Nanti jemu la korang bila makcik menghapdate pasal rumah pulakkk...*wink


agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

Post a Comment

ahli mesyuarat tingkap mengumpat

 
Blogger design by suckmylolly.com