Tuesday, 23 October 2012

Sup Belut

erk..
agaknya ramai yang geli bila dengar belut kan?


haiwan yang mirip2 macam uuuuuu tu.. hehehhe



korang kena tahu tau belut tu amat berkhasiat untuk badan...kalau nak tau try terjah blog ni.

makcik memang suka sangat la makan belut neh...memang dari kecik lagi..arwah abah selalu beli sup belut yang dah siap kat kedai sebab ma makcik geli tengok belut... heheheh serius rugi kalau sape tak suka makan belut sebab isi nya memang yummy yummy yummy...

Bila kawen terkebetulan soulmate pon hantu suka belut jugak ... selalu kalau kami pegi Pasar Malam, memang kami mencari-cari la belut... kadang2 tu mahal giler... sampai 15 ringgit sekor..padahal halus jeee.. besar ibu jari kaki je saiznya...


Last week kebetulan kawan soulmate call katanya ada jual belut...kami memang besar tadah tangan nyiru kami tadahkan la kan..eh ade kaitan ke peribahasa tu..hahahha,,... beli 5 ekor belut..Makcik goreng dan buat sup ala kadar...tapi ternyata memang sedap la pulokkkk sup belut makcik tu... Padahal sebelum ni kalau beli asyik goreng ja..tapi dah sebab chewi dah besar ..nak bagi la dia rasa memandangkan dia suka sup..So kat sini makcik kongsi resepi sup ala kadar makcik..Conpemm kalau org paling malas giler tahap gaban macam makcik ni boleh buat sup ni..hahahahha

SUP BELUT

2 ulas bawang merah (dimayang)
1 ulas bawang putih   (dimayang)
1/2 inci halia (dimayang)
1 batang serai (ketuk)
sup bunjut (tak letak pon sedap jugak)
garam gula dan ajihnamohtoo.

paling utama - - - > B E L U T

campak semua sekaligus bahan2 sampai air mengelegak baru masukkan ikan..

tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

jadilah sup belut ala kadar..











agak-agak kalau tak termuntah baca entry makcik sudi-sudikan lah mengomen

Post a Comment

ahli mesyuarat tingkap mengumpat

 
Blogger design by suckmylolly.com